Ett besök i Omaha beach och den amerikansk...

Ett besök i Omaha beach och den amerikanska kyrkogården. Det var intressant. Mest intressant var de gigantiska tavlor som visade de olika trupprörelserna i Normandie såväl som hela Europa. Nuförstunden, om man heter Filip och sitter i en Citroen Xsara Picasso i Frankrike påväg till Mölndal, lyssnar man passande nog på Edith Piaf, blandat med annan diverse Jazzmusik. Och om man läser Baguettebloggen regelbundet, kommer man om ett par vita ankor få bevittna ett visst (av mig) älskat föremål som jag hittade i en Spar-butik i Domaine Des Ormes, Bretagne. En upptäckt som just du kanske gläds endast en smula av, men gosse, vad jag gläds av det. Låt oss säga att detta föremål är min räddning på vägen hem. Tills dess att jag avslöjar orsaken till all uppståndelse och du som läsare blir djupt besviken, kan jag ge er ett gott råd: pissa inte i någon annans tändvätska!


Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0