En vecka med slut på krafterna

Här sitter jag i mitt stökiga rum. Jag blickar ut över alla kläder, godispapper, filmer, väskor och annat brök som ligger och samlar damm här inne. Usch vad jag inte gillar det. Jag tror de flesta av er känner igen sig. Är det då inte ganska gött att komma iväg från allt detta? Det gjorde jag förra veckan iallafall. Jag, min syster och sju andra underbart härliga personer hoppade in i två bilar och åkte iväg till Idre i fem dagar. Där väntade en riktigt mysig stuga i ett ställe som hette Grövelsjön. Jo, det var faktiskt snö där! Fast tittade man riktigt noga och länge kunde man nästan se den smälta bort. Men det var snö, och det var faktiskt väldigt mycket av det. Så mycket att skidbackarna fortfarande var öppna, och åh vad gött det var att åka skidor igen! Efter två år som snowboardåkare hade jag nästan glömt av skidorna. Haha. Det ska jag banne mig inte göra igen!
På torsdagen stack vi ut på ett riktigt äventyr. Vi hyrde snöskor, åkte över till Norge och besteg ett 1300 meter högt berg. Det du! Vi var ute i ungefär fem timmar, och jag tror vi gick runt 1,5 mil totalt. Det går inte att beskriva hur gött det var att stå där uppe och titta ut över det enastående landskapet, än mindre hur det kändes att komma tillbaks till bilen igen! Det är något man måste uppleva själv för att förstå hur underbart härligt trött i benen man blir. Fast det slår nog ändå inte utförsåkning. Eller?
Nej, härmed förbjuder jag mig själv att sitta vid datorn mer idag. Jag ska klippa gräset, städa mitt rum och bara vara ute. Det är helt crazy nice weather, 20°C i skuggan! Sommaren är här! Ha det!

Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0