Är du skoltrött? YYYEEEAAHH THAT'S ME

Startade blogginlägget utan anledningen egentligen... ville bara ta pausen från pluggandet ett tag. H3h3. Dessutom, i inlägget, ska jag skriva alla substantiven i den bestämda formen. Det kan bli ganska kul.

Jag skriver om Liberalismen och konservatismen. Egentligen hade jag tänkt skriva om feminismen, men det var alldeles för komplicerat för min lilla hjärnan, så jag bytte till konservatismen. Jaa, kan väl säga att jag håller mig på socialliberal-sidan.. Inte för att jag är så värst aktiv inom politiken, men alla måste ju ha åsikten! Eller hur? Fast jag är mer insatt nu än jag var innan jag började tvåan. Det enda vi har arbetat om i samhällskunskapen än så länge är nämligen politiken, ideologien och den politiska historian. Det är rätt så intressant, faktiskt! Det trodde jag inte förut, men det är det. Förr tänkte jag typ; ähh. det där med politiken får politikerna fixa! De gör det de är bäst på, så gör jag det jag är bäst på. Deal. Men sanningen är ju att det är Sverige, folket och individen som är själva politiken. Så alla borde egentligen engagera sig lite iallafall.

Tja, nu ska jag återgå till mitt pluggande. Haha, kul att jag tar pausen från att skriva uppsatsen med att skriva bloggen! Men men. Ska nog gå och ta mackan också. Sen, om jag blir färdig ikväll eller imorgon, har jag riktigt feina belöningen till mig själv som jag inte är 100 på att jag kommer uppskatta efteråt. Men det är kula grejen liksom. Man måste ju leva livet innan man dör! Eller?



GOODBYE BLOG, HELLO MICROSOFT WORD!

Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0