Kärlekssången

Skrev en liten kärlekssång till en kvinna
den handlade om rosor
den handlade om hur jag hennes hjärta skulle vinna
Ja, till och med, hennes trosor var med
Samtidigt flög fåglarna runt i små cirklar
Utanför mitt fönster
Jag tänkte på, Gravitationens under
Och hur den har förändrat vår värld

och sen kollapsade hela svenska riket
humaniteten dog ut
barn som dricker cola
vuxna som ej förlåter
You name it

Anders F Rönnblom sitter där med sina tusen texter
Medans jag funderar
Vad är jag för världen? En liten svart prick
Jag fortsätter skriva min lilla kärlekslåt
Den börjar likna något! Ja, jag själv blir nästan kåt

och sen kollapsade hela svenska riket
Humaniteten dog ut
Ungdomar går berserk på gustav adolfs torg,
och kastar flaskor och stenar på polisen som egentligen är vår vän
Ja, sverige har kollapsat
barnfamiljer flyr
de flyr via motorvägarna där fyllon ligger och spyr
Sverige har kollapsat!
Hela världen står på tur
Usa, Mexico, Spanien, Japan
och alla de där länderna som lyckas bra i friidrott,
de står på tur
marsvinen simmar iväg
trots att de egentligen inte kan
Portugal blir förväxlat med Spanien
Kaniner börjar rota i sopor
Var ska detta sluta?
i en stor hög med sot
hela världen brinner upp
det enda som kvarstår är ett grått och livlöst klot

nej då, jag klagar inte
jag är aldrig bitter
men inte ens gud kan stoppa mig när mina fingrar spritter
tänk på din framtid som bra
det kan aldrig riktigt skada
för om vi glömmer bort det här
blir nog alla relativt glada

men sverige har kollapsat!
och göran persson flyr
till sin lilla condo nere i malaga
med fru, barn, hund och tolv bilar
sverige kommer kollapsa
jag såg det på facebook
alla skrev så smått så smått
att ingen kunde tyda det förutom jag
sverige har kollapsat
och det sprider sig
femton länder runtomkring
faller som dominobrickor vid vår sida
chokladfabrikerna spricker
mobilerna går sönder
kolsyran pyser ut
femton små flickor tappar sina ballonger
men en dag tog det slut
och en man byggde upp det igen
en man med händer mäktiga som hitlers en gång var
världen blev uppbyggd igen
och tv-programmen gick igång
och alla började klaga
på all reklam under filmens gång
nu sitter vi ner och tar det lugnt
och nitton timmar senare
har vi alla dött av skott
från ryska maffian i sverige





Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0