Sömntåget

Jag blickar mot tunneln strax innan stationen

ett ljus träder fram

det visar sig vara sömntåget.

 

visslan ljuder, tåget stannar

det kommer ut en liten pojke,

jag tror han heter John blund.

 

han klättrar upp till mina ögon,

hänger små påsar i ögonlocken.

påsar med guld i.

 

ögonlocken börjar svikta, och sjunker sakta neråt

pojken klättrar vidare till öronen.

han blåser in något stoft.

påsarna under ögonlocken känns fasligt mycket tyngre,

jag släcker mina ögon för idag.

 

stoftet tar över min hjärna,

tvingar den bort från verkligheten.

 

jag försvinner bort till sagornas land.

 

god natt.


Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0