No flag has ever stopped a bullet

Tja!

Har fått klagomål att jag skriver för lite i min blogg. Jag ska försöka ändra på det, men det sägs ju att det som kommer självmant är det allra bästa. Så enligt mina beräkningar, kommer det här inlägget inte bli så bra, antar jag. VEM VET

Anledningen är nog att jag har praktik just nu. Sista veckan nu, av totalt tre veckor (minus en dag, för jag är LEDIG imorgon på grund av sjuk handledare, men vi tar igen det på lördag istället).

Första veckan var jag på Studio Lane, som ligger långtbortistan. Bokstavligen. Ungefär vid den där stora gröna bron.. hmm........ Just det. Älvsborgsbron.
Det var väl kul. Dock fick vi göra väldigt lite, det mesta vi gjorde var att städa Stefan "The Handleader"'s kontor. Dessutom är Stefan väldigt läskig.. han håller på att kittla mig och peta mig hela tiden. samtidigt som att han skämtar om att vi sitter och onanerar hemma när vi inte är i skolan. Det är ju visserligen sant, men det är ändå inte okej att skämta om sånt...
Skämt åsido. Jag anar faktiskt lite Pedofili.
Men han verkar ha en väldigt bra relation till sin fru iallafall...
Jaja.
Lorensbergsteatern, däremot. DÄR VAR DET KUL! HERREJISTANES. Vi gjorde allt. Typ. Det var enda stället jag varit på där jag jobbat och haft kul samtidigt. Då är det väl bra?

Nu är jag på KSE. Och Brew House. Jag kan ju inte säga så mycket om Brew House, eftersom jag inte var där så mycket förra terminen, men KSE är en väldigt tråkig plats tycker jag. Ett lager. Det är vad det är. Och lager är tråkiga. Sist jag var där fick jag och Amy tejpa en liten sladd längs med golvet, så att lådorna som stod utmed väggen inte skulle rulla fram. Kulkulkukulukukulukukulu-ukulele. :D
Men en sak är rolig med KSE, som jag upptäckte idag och igår: De delar ut en jävla massa jobb. På torsdag ska jag till Trollhättan, med en kille som heter Jesper som jag aldrig träffat förut, från åtta på morgonen till sent på kvällen. Där ska jag hjälpa till att ljussätta någonting hos Volvo. Kan bli kul. Kan bli kul!
På lördag ska jag till Träggårn'. Stavas det så? Ingen bananing. Men iallafall. Där spelar Jävlar Anamma då, och då ska jag och Hampus hjälpa till och rigga scenen, eventuellt vara scentekniker under giget (men jag tror inte jag vågar det, därför att Fia, som också ska vara där och vars pappa är huvudpersonen i bandet, har sagt att det troligen kommer balla ur), och sedan riva ner. Kan bli kul. Kan bli kul! KAN BLI KUL. Eller läskigt.............

På Onsdag, alltså imorgon i skrivande stund, Ska jag och min granne Matilda Borén hålla i hela lektionen själva på konfan. Men det känns bra faktiskt! Jag trodde jag skulle få ett riktigt nervous breakdown, men icke sa nicke! Här går man runt med ett leende på läpparna istället. Och hur bra är inte det?

Jag borde äta mindre onyttigt
hehe

Och vaniljcola har jag också. köpte ett tolvpack i måndags förra veckan, och nu har jag... ska vi se... sex burkar kvar. Alltså har jag en samling på elva burkar nu!
Jo, faktiskt! Tänk på att jag har fem burkar från tidigare vaniljcolainköp. Tänk.

Jag är grym

Och så har jag en ny mobil. Minns du bilden jag gjorde? På den blå telefonen? Den ja. Precis den. Fast en annan modell. Storebrodern E71. Beggad. 1500:-. Nice price. Pangpris. PANG PÅ! Jag köpte den direkt när jag såg den! Typ två dagar efter. Älskar den.

Jag vill skriva något mer!
Det var som jag sa.
Ingen kan prata utan att låta.
Nej, förresten
Det var som jag sa.
Det blir inte bra om man tvingar fram det.

Vet du vad jag har kommit på?
Man blir sjukt osocial om man skriver blogg. Tror jag iallafall.
"Och vad har du gjort i helgen, då?"
"Tja, det kan du ju läsa på min blogg om du så gärna vill veta."
Njae, inte riktigt så kanske. Mer indirekt.
"Och vad har du gjort i helgen, då?"
"Typ, inget."
Kanske så.

Jag vill ha vår

Nu flödar tankarna

Nu ska jag skriva en lista på vad jag behöver:

En burk vaniljcola

Aaaahhhhh....... *Njuter*

Ey, du! Zip it

Scary movie. Den vill jag se.

Detta är nog det längsta inlägget jag skrivit.

Det har tagit mig nästan en kvart att skriva, tror jag.






Dä va sönn att ja sjärllde pa töure bjöerkmaen, öannaers hadö vei kansche faott selja jeearn, åt komuuna.




Jag hoppas du är nöjd nu, Adelina ;>



Komplimanger
Postat av: Adelina ;>

Jag är mycket nöjd, och du har rätt: Det som kommer självmant är allra bäst.

Jag måste nog erkänna att jag inte heller har varit så aktiv i min blogg på sistone, antagligen för att livet utanför bloggen går framåt i en snabbare takt än bloggen, haha.

Hoppas du har det på din praktik, spännande att få dra till Trollhättan ;)



Samhällare som jag är får jag sitta i en skolbänk i ett klassrum utan ventilation och lära mig Pythagoras sats - än en gång.



Nu ska jag inte skriva mer,det bara blev så.. ^^'

Well, hope you're having fun in Trollhättan med Jesper!

2010-03-10 @ 20:31:10
URL: http://fiveswedishcrowns.blogg.se/

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0