Idétorka, blackout, hjärnsläpp, you name it

Ja, jag har ingen inspiration för att skriva längre. Jag undrar varför, kanske beror det på det nya året? Det kanske ligger något skumt över 2011? En förbannelse? Eller något bättre kanske? Svårt att veta. En sak jag vet är att jag redan har brutit det enda nyårslöftet jag hade - att inte äta (lika mycket) godis. Men man måste ju skära ner på det långsamt har jag hört. Att sluta tvärt kan ju vara dödligt! Eller gällde det rökning...? Äh, jag kör på det ändå.

Det känns som om jag skriver om mitt lata, glufsiga och trötta jag alltför mycket, så det får det vara slut på tycker jag! Istället ska jag sätta mig ner - ehh, eller ja, fortsätta sitta ner - och skriva en Bucket list, eller som det heter på svenska, handdukslista (låter riktigt töntigt det ordet!); en lista på saker man ska göra innan man "kastar in handduken". Och det kommer inte vara en oseriös sådan! Kanske så seriös att jag inte ens publicerar den här. Men vi får se. Man kan ju alltid göra en oseriös och en seriös. Jag tycker detta är en riktigt bra grej, för man kanske inte slösar bort livet lika mycket som man annars kanske hade gjort. En handdukslista borde alla göra! Första saken jag kom på nu direkt, kanske inte den viktigaste men, är att åka på en roadtrip genom USA på den ack så kända vägen Route 66. Antingen i världens minsta och gulligaste bil, eller i en så stor husbil man kan hitta. Det har jag drömt om i hela mitt liv nästan!

Vi ska göra en musikal i skolan. Vår lilla klass på 12 personer, varav ca 4 skulle kunna tänka sig att stå på scen. Resten gör vad som helst för att INTE stå på scen. Så ja, vi får väl se hur det går, det kan ju bli bra om man bara vill.

Till slut tänkte jag säga att jag misslyckades totalt med att poppa popcorn igår, det luktade bränt bajs i hela huset ett ganska bra tag. Men som tur var blev det bara några få brända andra försöket, så kvällen blev räddad iallafall. Hehe!

Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0