Sighs

Nåväl... Nu när jag ändå är inne på min blogg kan jag väl ta mig tid att skriva lite.

Idag drog den vanliga skolan igång, efter tre veckors praktik. Det har varit riktigt lärorikt. Jag har till exempel lärt mig att jag älskar att vara på Bilmuseer. Inte för bilarnas skull – eller snarare inte bara för bilarnas skull – det är en väldigt härlig miljö i sådana lokaler. Allt är så ljust, det är högt till tag, mycket utrymme och ja, hela stämningen är underbar. Så jag drog iväg ett mail till Volvomuseet om att jag skulle kunna göra vad som helst för att få sommarjobba där. Intressant.

Jag orkar verkligen inte skriva allt som hänt de senaste veckorna, men jag kan säga att jag har haft väldigt kul och att jag är väldigt trött. Så, det tackar jag för. Och så lyckades jag och min grupp med att göra ett gott första intryck hos Annika på Lorensbergsteatern. Och det är vi stolta för! Hehe. Men iallafall, där var det sjukt kul att jobba. Mycket uppgifter på hög höjd, på rangliga stegar och i en pytteliten minihiss som gick cirka åtta meter upp i luften. RIKTIGT skoj. Jag älskar höga höjder! Helt weird, men så är det faktiskt. Ska nog hoppa fallskärm någon gång i mitt liv.

Nu sitter jag framför mina 15 Vaniljcolaburkar som står i pyramider vid min datorskärm. Jag känner mig stolt.
Dessutom ligger det tre mobiler bredvid varandra ser jag nu. En fattas dock. Den är hos Johan.

JUST DET! Jag måste berätta. Igår gick jag ut i förrådet och tog ut min Yamaha för att se om den mådde bra, och gissa vad. Den gick igång på första kicken. Det är sjukt att man kan bli så lättad av ett litet ynka ljud. Men det blev jag iallafall, och nu slipper jag hålla på och fixa och dona med den lika mycket som jag trodde jag skulle behöva. Den har ju varit så svårstartad innan, men det kanske gjorde susen att ta initiativet att gå ut och ställa in mopparna efter halva vintern... Jaja. Den går fint nu i tomgång iallafall, sen får vi väl se om den går att köra på också.
Dessvärre har Koradon fått lite rostskador på avgasröret, kedjan och lite andra ställen... Inte bra. Och så har färgen torkat på Fälgarna. De tror jag jag måste lackera om. Surt.

Nu ska jag göra lite armhävningar.
http://www.hundredpushups.com/

Beach -10 du vet, hehe






P.s. Jag älskar att Firefox kan ha olika teman på verktygsfältet nu, själv har jag det där med blommor och en fisk. Sjukt snyggt.

Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0