Årets långkalsongsäsong är igång!

Vinterhalvårets höjdpunkt - långkalsonger. Mitt favoritplagg över allt annat.

Det börjar bli riktigt sjuhimla kallt ute. -13°C var vi uppe i idag tror jag, och oh yeah så glömmer man datorväskan hemma hos Amy och måste gå dubbelt så långt för att hämta den. Men iaf. Tur att jag hade LÅNGKALSONGER på mig så att jag inte frös till döds!

En sak jag gillar med vintern är - tro det eller ej - att det blir mörkt så tidigt faktiskt. Man blir ju trött lättare och det kan kännas lite deprimerande att se solen gå ner på bussen hem, men är det molnfritt är det en ganska fin syn faktiskt. Och sen när det är kolsvart vid sex-tiden, det är rejält mysigt! Man sitter där, värmer sig framför brasan. Åh. Brasa.. Lägereld. Läger. Fick en idé en gång om att dra iväg nånstans långt in i Sverige - i någon okänd skog - med tält, triangakök och en rejäl packning korv och snabbmakaroner. Och sedan bara gå tills det blir mörkt, hitta en fin plats, sätta upp tältet, fixa en eld och bara njuta av naturen och allt annat som finns i naturen. Mitt mål för sommaren där ja! Man kanske inte ens behöver ha tält med sig. Sovsäck räcker ju. Om det inte regnar förstås. Men det finns en lösning för allting - enmanstält. En vattentät korv som man kryper in i. Superdupermysigt!

Får väl se om det endar up som mopperesan ner till halland, dvs ogjord... Men det här är nog lättare att genomföra. Man behöver ju inte ens åka långt liksom. Slottsskogen...?

Känner på mig att det kommer bli en bra sommar nästa år. Nu ska jag gibba herrå

Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0