Sleepin'

Precis. Nu ska jag sova.
Men först tänkte jag berätta en rolig liten sak: Jag har sovit utomhus i mer än en månad nu, och jag har inga planer på att lägga av. Det är så himla skönt att vaggas till sömns av vinden, regnet och det avlägsna ljudet från tågen som åker förbi Mölndals bro. Det är såklart lite fusk med tak över altanen, men vad gör det? Det regnade ändå in en dag. Men jag tänker ändå inte flytta in! Jag gillar livet som uteliggare. Jag menar, när det blir kallt ute - det finns ju sovsäck! Och med ett täcke över är det inga problem. Jag tycker verkligen att du borde prova!
Anledningen? Ja, en kväll efter Hönökonferensen var det väldigt varmt i mitt rum, efter en dag med gassande sol som lyste rakt på snedtaket, vilket är samma tak som skyddar mitt rum från regn och annat. De svarta takpannorna suger åt sig värmen och släpper ut den i mitt rum, vilket resulterar i runt 26 grader om natten - när det var som varmast mätte termometern 28 grader. Det är sjukt.
Så jag tänkte först flytta ut min kudde till hammocken, men det fungerade verkligen inte. Den var alldeles för smal och hård för att man ens skulle kunna blunda ögonen. Sen slog det mig; utesängen! En väldigt bra uppfinning: Ett tyg uppspänt mellan två stänger, som vilar på några konstiga fjädrade ben som skyddar sängen från markens kyla.
Jag ställde den på altanen, rullade ihop bäddmadrassen med lakan och täcke och hela köret och jaa, sen dess har jag inte sovit i mitt rum. Jag har till och med ställt upp sängen mot väggen för att få mer plats.
Jag säger bara, wake me up when september ends, will ya?

Herrejistanes, vilket udraget inlägg. Haha, jag tror ingen kommer läsa hela. Men det är kul att skriva iallafall!


Komplimanger

Skriv din komplimang här:

Namn:
Här ofta eller?

E-postadress (så jag kan söka upp dig och döda dig):

Din blogg:

Skriv din komplimang:

Trackback
RSS 2.0